wysoki rachunek za telefon

Duży rachunek telefoniczny może wywrzeć dużą presję na Twoje finanse. Zanim zapłacisz wysoki rachunek, upewnij się, że sprawdziłeś go pod kątem rozbieżności. Czy są tam dodatkowe usługi, z których nie korzystałeś, lub czy numery w roamingu i premium się sumują? Czy Twój telefon ma nieautoryzowane użycie? Jeśli minął ponad rok od ostatniego użycia, być może uda Ci się wcześniej rozwiązać umowę i uniknąć płacenia kary.

Podatki

Podwyżki podatków za usługi bezprzewodowe są dużym problemem dla wielu Amerykanów. Szczególnie dotknięte są rodziny o niskich dochodach i młodsi Amerykanie. Używają oni telefonów komórkowych bardziej niż jakakolwiek inna grupa demograficzna, a 68% dorosłych o niskich dochodach miało w zeszłym roku tylko bezprzewodową usługę telefoniczną. Przeciętny Amerykanin płaci nieco ponad 25 dolarów miesięcznie za usługi bezprzewodowe. W Nowym Jorku, typowe gospodarstwo domowe z czterema telefonami skończy się płacąc około 100 dolarów miesięcznie w podatkach bezprzewodowych.

Rząd może nie zdawać sobie z tego sprawy, ale płaci więcej niż myślisz. Według ostatnich badań, Amerykanie płacą teraz 17 procent swoich rachunków telefonicznych w podatkach – 5,8 procent dla rządu federalnego i 11,2 procent dla podatków stanowych. To wzrost o prawie 2 procent w stosunku do roku poprzedniego! Ponadto w czterech dużych miastach, w tym w Chicago, stawki podatkowe przekraczają 25 procent. To efekt niedawnej podwyżki opłaty za pogotowie 911 w tym mieście, która wzrosła z 2,50 do 3,90 dol. za linię.

IRS nie jest zobowiązany do przekazywania tej dopłaty klientom, ale zdecydowana większość to robi. Istnieją jednak inne sposoby, aby uniknąć płacenia zbyt wiele w podatkach. Jedną z opcji jest napisanie do swojego operatora telefonii komórkowej i poprosić o przerwę na rachunku. Verizon Wireless, na przykład, przyznał, że są one wprowadzenie konsumentów na haku dla tych podatków. I choć opłata może brzmieć oficjalnie, to tak naprawdę nie jest to podatek.

Wiele samorządów lokalnych ma dyskryminujące podatki od konsumentów bezprzewodowych. Te podatki dziedziczne zostały wprowadzone przed zakończeniem regulowanego monopolu w późnych latach 80-tych. Należą do nich opłaty franczyzowe i opłaty za prawa drogi. Na przykład, lokalne miasto może pobierać opłatę, jeśli chce uzyskać wyłączne prawa do franczyzy. Ale ta opłata może również dotyczyć usług lokalnych, które są rozliczane oddzielnie od połączeń międzymiastowych. Ostatecznie wysokie rachunki mogą być oznaką dyskryminacji.

Podatki od usług bezprzewodowych są ponad dwukrotnie wyższe niż średnia stawka stanowych/lokalnych podatków od sprzedaży. Najwyższe podatki są w Illinois, gdzie łączna stawka wynosi prawie 23 procent. Inne stany o dużych dysproporcjach to Alaska, Waszyngton i Nebraska. Najniższe podatki są w New Hampshire, Nevadzie i Delaware. Podczas gdy większość stanów ma ogólny podatek od sprzedaży, podatki od sieci bezprzewodowych są szczególnym przypadkiem. Jeśli chcesz uniknąć płacenia wysokich rachunków za telefon, wybierz inny stan.

Opłaty

Jeśli chcesz obniżyć swój miesięczny rachunek za telefon, możesz się zastanawiać, które firmy telefoniczne pobierają najwięcej opłat. Verizon ogłosił niedawno, że podniesie swoją opłatę administracyjną dla kont biznesowych i konsumenckich o 1,35 dolara za linię, z dniem 1 czerwca. Firma powiedziała, że przegląda swoje opłaty okresowo i dostosowuje je w razie potrzeby, aby pokryć swoje koszty administracyjne i telco, a także przestrzegać przepisów. Zapowiedziała również, że nie dostosuje swoich opłat za tablety, smartwatche i hotspoty.

Opłaty regulacyjne i administracyjne są podobne, ale mniej przejrzyste. Opłaty administracyjne są zazwyczaj naliczane jako opłaty dla innych przewoźników, w tym firm komórkowych. Opłata nałożona przez AT&T, na przykład, pokryje koszty wynajmu i utrzymania terenu komórkowego. Ponadto opłaty administracyjne mogą się zmieniać z roku na rok.

Oprócz tych opłat, użytkownicy bezprzewodowi są odpowiedzialni za płacenie podatków federalnych, stanowych i lokalnych. Niektórzy przewoźnicy skonsolidowali swoje rachunki, ale płatności te nie uwzględniają żadnych obowiązujących podatków. Ponadto, niektórzy przewoźnicy pobierają opłatę za wygodę za konsolidację rachunków. W niektórych przypadkach, podatki są rozliczane oddzielnie od opłat lokalnych, i stosuje się inaczej dla połączeń długodystansowych. Ponieważ większość rachunków za usługi bezprzewodowe obejmuje wiele niepowiązanych usług, płatności częściowe muszą być najpierw zaliczone na poczet opłat lokalnych.

Opłaty regulacyjne

Prawdopodobnie zauważyłeś dopłaty na swoim rachunku telefonicznym. Prawdopodobnie są to opłaty zlecone przez rząd, ale istnieją również dopłaty narzucone przez operatora. Należą do nich opłata Fed Universal Service, która wspiera telekomunikację w wiejskich placówkach służby zdrowia i szkołach. Płacisz także podatek od sieci bezprzewodowej, który w 2019 roku wzrasta o 36%. Wszystkie te elementy są częścią kosztów operacyjnych firmy telefonii komórkowej i będziesz chciał ich uniknąć, jeśli możesz.

FCC pozwala lokalnym firmom telefonicznym ocenić tę opłatę raz na pięć lat, a oni muszą zapewnić lokalne przeniesienie numeru w Twojej okolicy przed obciążeniem Cię tą opłatą. Czy korzystasz z tej usługi zależy od umowy, ale warto zapłacić niewielką cenę za wygodę. Ale pamiętaj, że lokalne firmy telefoniczne mogą wystawić rachunek za tę opłatę też, i istnieją sposoby negocjowania tych opłat z dostawcą. Jednym z nich jest napisanie listu.

Niektóre z innych wspólnych opłat, które zobaczysz na rachunku telefonicznym to podatki. FCC zezwala lokalnym firmom telefonicznym na pobieranie opłat za dostęp w celu odzyskania kosztów świadczenia usług telefonicznych. Podobnie, niektóre stany pobierają dopłatę wyrównawczą za rozmowy międzymiastowe. Wreszcie, wszyscy klienci sieci przewodowej muszą płacić podatek miejski. Wysokość tego podatku różni się w zależności od miasta.

Niektóre z najczęstszych opłat regulacyjnych na rachunku telefonicznym to Federalny Fundusz Usług Uniwersalnych (USF) oraz Fundusz Szkół i Bibliotek w Luizjanie. Te rządowe fundusze dotują usługi telekomunikacyjne dla konsumentów o niskich dochodach. Ponadto, operatorzy muszą płacić na Fundusz Usług Uniwersalnych. Jednak opłaty te nie są nakazane przez FCC i firmy mogą zdecydować się na nałożenie ich na konsumentów. To do przewoźnika, aby zdecydować, czy zbierać lub nie zbierać tę opłatę od klientów.

Cramming

Firmy bezprzewodowe są pod ostrzałem za dopuszczenie do powszechnego crammingu w ich sieciach. Ale większość konsumentów nie wie, że tak się dzieje. Biuro Prokuratora Generalnego Vermont przeprowadziło ankietę wśród mieszkańców Vermont na temat dwóch najpopularniejszych sieci bezprzewodowych. Prawie 60 procent stwierdziło, że opłaty nie należały do nich, natomiast 80 procent nawet nie wiedziało, że osoby trzecie mogą umieszczać opłaty na ich rachunkach. Nic dziwnego, że ustawa jest tak potrzebna.

Aby zatrzymać cramming, konsumenci mogą spojrzeć na swoje rachunki telefoniczne i zobaczyć, które opłaty są uzasadnione. Wiele z tych firm wykorzystuje prawo wymagające od firm telefonicznych dzierżawy linii do nich, i ustawiają się jako dostawcy usług związanych z telefonami. Następnie wykorzystują telemarketing, strony internetowe i pocztę elektroniczną, aby zaprezentować swoje usługi. Gdy konsumenci zapiszą się na usługę cramming, firma umieszcza opłaty na ich rachunku telefonicznym.

Niektóre z tych opłat są zgodne z prawem, np. opłaty za zapisanie się dziecka do nowej usługi lub wzięcie udziału w konkursie. Ale są też opłaty osób trzecich, które są oszustwem i powinny zostać zatrzymane. Jeśli masz telefon stacjonarny, sprawdź dokładnie swój rachunek i odmów ich przyjęcia. Jeśli nadal wysyłają ci niechciane wiadomości tekstowe, możesz być ofiarą oszustwa. Jeśli podejrzewasz cramming na swoim rachunku telefonicznym, poproś o blokadę crammingową.